tiistai 27. huhtikuuta 2021

Ajojahti

Ajojahti

Haapavetiset ja muut ystävät ja tuttavat ketkä sivujani seuraavat. Olette saaneet seurata 2 kuukautta Haapaveden keskustan, vasemmiston ja kokoomuksen teatteria, jonka tarkoituksena on ollut eliminoida minut ulos Haapaveden politiikasta eli kaupunginvaltuustosta.
Kannan vastuuni somekirjoitteluistani koskien valtakunnan päättäjiä. Olen esittänyt anteeksipyyntöni asian suhteen valtakunnallisesti ja useissa medioissa.
Maalittamiseni alkoi jo kuukautta ennen kuin väitettyjä somekirjoituksiani alettiin julkaista. Päivi Ollila itki ensimmäisenä että ei lähde ehdokkaaksi minun takiani. Seuravassa lehdessä hän uhriutui ja kertoi miten hän on yrittänyt tehdä yhteistyötä muiden ryhmien kanssa. Ja sitten kaikkien puolueiden omat ulostulonsa samassa lehdessä, joissa kaikissa yhteisenä tekijänä oli hyökätä minun kimppuuni.
Minulle kerrottiin jo viikkoja aiemmin erään keskustalaisen taholta, kun hän oli jutellut keskustavaikuttajan kanssa siitä, miten minun kimppuuni on hyökätty suomi 24 sivuilla todella voimakkaasti. Tämä kepuvaikuttaja oli hymyillen vain todennut, että ei se vielä mitään, mutta vaalien lähellä tulee todellinen "pamaus." No, se pamaus luettiin lehdestä Lapin kansanedustajan, pippelikuvien lähettäjän, Mikko Kärnän julkaisemana. Pari kuvakaappausta väitetyltä facebook-sivuiltani ja kiitos "pohjannaiselle", joka oli ne hänelle lähettänyt. Alkoi valtakunnallinen ajojahti kaikissa mahdollisissa medioissa.
Tämä ei riittänyt vaan Päivi Ollila kepujen kera yhdessä vasemmiston ja kokoomuksen kanssa alkoi kertomaan satuja Kalevaan toiminnastani Haapaveden kaupunginvaltuustossa. Tätä jatkui Kalevassa ja Haapavesi-lehti nimisessä roskalehdessä pitkään. Seuraavaksi Päivi Ollila itkemään YLE:lle kahteen pitkään artikkeliin, miten hän ei lähde ehdokkaaksi, kun Ilkka Repo on ehdokkaana. Televisiolähetys oli kuvattu jo aiemmin, mutta julkaistiin vasta näiden artikkeleiden jälkeen.
Viime viikolla saimme lukea, kun keskusta ry, vasemmisto ry, kokoomus ry, sdp ry ja vihreiden mikä lie ilmoitti lehdessä julkilausuman, että eivät tule tekemään kanssani minkäänlaista yhteistyötä ennen eikä jälkeen vaalien. So what! Ei ne ole tehneet tähänkään asti, niin mitä hyötyä tuosta oli muuta kuin yritys mustamaalata minua lisää kuntalaisten silmissä ja antaa ymmärtää, että olen joku riivattu valtuustossa. 😃 Tutkikaapa kirjoitusta ja varsinkin allekirjoituksia tarkemmin ja miettikää, mikä meni pieleen? Minulle asia oli päivänselvä heti kun näin artikkelin. Tähän palataan, kunhan olen saanut itseni kuntoon ja palaamme tähänkin artikkeliin ja he tulkevat sen näkemään ja kokemaan.
Nyt tänään taas Haapavesi-lehdessä pitkä kirjoitus oikein Turun yliopiston kuntatutkijalta, jonka lausuntojen pohjalta annetaan kuntalaisille viesti, että Ilkka Repoa ei kannata äänestää, kun on yhteistyökyvytön. 😃 Miten tehdä yhteistyötä puolueiden kanssa, jotka ovat kautta aikojen karttaneet yhetistyötä muiden puolueiden kanssa? Keskustapuolue on kautta aikojen torpannut kaikki perussuomalaisten ja muidenkin puolueiden esitykset, jotta pääsevät sanomaan, että muut eivät ole saaneet koskaan mitään aikaan. Olemme saaneet paljonkin aikaan keskustan ylimielisyydestä huolimatta.
Tämä keskiviikon 28.4. ilmestyvän artikkelin takana on Katariina Anttila, joka oli pyytänyt Airaksiselta lausuntoa omien tarkoituksenhakuisten kysymysten pohjalta. Ja varmasti laati artikkelin niin, että minut mustamaalataan jälleen kerran kuntalaisten silmissä. Soitin Airaksiselle ja kerroin omat kokemukseni ja motiivini toimintaani. Hänen näkemyksensä on nyt varmasti aivan erilainen kuin Anttila antaa lehdessään ymmärtää. Airaksinen kertoikin, että hän puhui yleisellä tasolla, koska ei tunne paikallista päätöksentekokulttuuria. Puhelu oli kuitenkin kahdenkeskinen ja sanoin, että ei ole tarkoitus, että hän puuttuu asiaan sen kummemmin. Halusin vain kertoa hänelle oman näkemykseni asian laidoista.
Mikä tässä on takana? Takana on keskustapuolueen ja varsinkin Päivi Ollilan ja Anri Kolehmaisen valtava pelko, että minä eli Ilkka Repo pääsisin valtuustoon jatkamaan. He pelkäävät, että tuon edelleen heidän vääryydet, lain rikkomiset ja epämääräisyydet ihmisten tietoon ja puutun niihin eri toimielimissä. Keskusta on tulossa tiensä päähän ja he tietävät sen. Pelko minua ja perussuomalaisia kohtaan on keskustalla, vasemmistolla ja kokoomuksella todella suuri. Heidän hyvävelijärjestelmäänsä uhataan ja uhan nimi on Ilkka Repo. He ovat yrittäneet saada erotettua minut puolueesta ja paikallisyhdistyksestä ja erityisesti kuntavaaliehdokkuudesta siinä onnistumatta.
Käytökseni kaupunginvaltuustossa ei ole ollut läheskään sellaista kuin Ollila muun muassa on toitottanut ympäri Suomea. Olen nostanut siellä kissan pöydälle ja kertonut painokkaasti miten asioita hoidetaan ja kertonut vastuullisten nimet tai keskustan häikäilemättömyyden. Olen aito, rehellinen, lahjomaton ja oikeudenmukainen. Siinä suurin pelko keskustalle. Minua ei voi lahjoa enkä alistu kiristämiselle enkä painostamiselle, jota olen kyllä saanut kokea ja paljon matkan varrella. Puolustan heikompia ja oikeudenmukaisuutta ja järkevyyttä valtuustossa ja sen ulkopuolella. Keskustalla on tapana lahjoa, kiristää, uhkailla ja jopa uhata väkivallalla, kuten Haapavesi-lehdessä entinen pitkäaikainen keskustavaltuutettu kertoo.
Itse lähdin keskustasta puolen vuoden kokemuksen jälkeen. Keskusta ei ole rehellisen ihmisen paikka toimia. Toki siellä sellaisiakin on, mutta yleensä he lopettavat ensimmäisen kauden jälkeen, kun saavat tuta, miten keskusta toimii jopa omiaan kohtaan heti vaalien jälkeen. Siellä pärjäävät vain oman edun ja vallan tavoittelijat. Muut ovat heidän orjiaan ja palvelijoitaan. Vasemmisto ja kokoomus toimivat keskustan apupuolueena, koska keskustaa mielistelemällä pääsee lukuisiin työryhmiin ja tilaisuuksiin, joihin ei pääse olematta keskustan sylikoira.
Katsokaa kokousten tallenteet. Ne toivottavasti saadaan palautettua, sillä ne on väärin perustein poistettu kaupungin sivustolta. Mauri Peltokankaan avustaja kertoi näin ja hän on ottanut yhteyttä oman alueensa aluehallintovirastoon ja kuntaliittoon. Videoiden poistaminen on ollut laiton teko ja perustuu vain siihen, että keskusta ei halua ihmisten pääsevän omin silmin näkemään asioiden todellista kulkua. Peltokankaan avustaja on myös lähettänyt asiasta tiedotteen Haapaveden kaupungille, ja on luvannut, että jos kaupunki ei palauta videoita ja lopeta tätä sensuuria, niin hän henkilökohtaisesti ottaa yhteyttä aluehallintovirastoon.
Haapavetiset!!!
Olen ehdokkaana kuntavaaleissa eikä sieltä saa keskusta, vasemmisto eikä kokoomus minua pudotettua listalta. Kaksi kuukautta olen saanut olla poliittisen ajojahdin kohteena. Vuoden keräsivät tai tekivät kirjoituksia ja juuri listojen jättöpäivän alla julkaisivat ne iskeäkseen minua, mutta erityisesti perussuomalaista puoluetta vastaan. Pieleen meni ajoitus. Vaalipäivää päätettiin siirtää heti, kun Kärnä julkaisi kepun pitkän tähtäimen suunnitelman tulokset hyökätä juuri vaalien alla. Meitä pelätään muiden puolueiden taholta, koska puolustamme rehellisyyttä ja oikeudenmukaisuutta. Meitä pelätään, koska rakastamme omaa kansaamme ja omaa maatamme ja haluamme toimia ensisijaisesti niiden puolesta. Meitä pelätään, koska puutumme vääryyksiin ja murramme vanhojen valtapuolueiden hyväveliverkostoja ja haemme oikeutta tavallisille ihmisille. Meitä pelätään, koska suomen kansa on löytämässä isänmaallisuuden tunteen, joka alkoi kasvaa ja voimistua, kun jouduimme Venäjän vallan alle ja meitä alettiin venäläistää. Suomi nousi sortovallasta itsenäiseksi ja omaksi kansaksi. Nyt meitä ollan viemässä jälleen vieraitten valtojen vasalleiksi. Sitä emme hyväksy.
Haapavedellä keskusta on hajonnut. Keskusta on siitä syyttänyt minua jo vuoden ajan. Ja kyllä he siinä oikeassa ovat. Olen päässyt keskustan sisälle jo 8 vuoden ajan. Minulla on ollut koko ajan tieto, mitä keskustan sisällä tapahtuu ja mitä he suunnittelevat ja tekevät. He eivät vain koskaan tule saamaan tietää, ketkä siellä ovat olleet minua lähellä ja ketkä ovat luottaneet minuun enemmän kuin omaan keskustapuolueeseensa. Mistä tämä kertoo? Se kertoo siitä, että keskustan sisällä ja heidän porukassa ei ole hyvä olla. Kulisseissa huutamista, karjumista, painostamista, uhkailua, lahjontaa, kiristämistä ja kuten saamme lukea Haapavesi-lehdestä, niin myös väkivaltaa. Ja minä olen kuitenkin se pahis, jota pitää pelätä. Minua saa pelätä, jos käyttää valtaansa väärin ja toimii mmielivaltaisesti oman tai lähipiirinsä etua ajaen tai tekee päätöksiä lakia tietoisesti rikkoen. Tätä keskusta minussa pelkää. Rohkeutta, suoraselkäisyyttä, lahjomattomuutta, avoimuutta ja tarmoa ottaa asioista selvää ja tarvittaessa puuttua vääryyksiin.
Keskusta hajoaa. Se on selvää. Ja tuleva keskustan valtuustoryhmä on jo valmiiksi rikki keskinäisen valtataistelun takia, mikä on väistämätön tosiasia vaalien jälkeen. Jos kuntalaiset äänestävät minut jatkoon, niin muistakaa keskustan tulevat uudet valtuutetut ja vanhatkin. Kun näette keskustan mädännäisyyden ja teille on osoitettu kaapin paikka. Te voitte aina ottaa yhteyttä minuun ja kertoa huolenne tai asianne luottamuksella. Kenekään nimeä en tule koskaan kertomaan, mutta tulen auttamaan teitä kaikissa asioissa niin paljon kuin vain pystyn. Kaikki luottamuksella kuten tähänkin asti. Siis, jos pääsen valtuustoon.
Haapavetisille haluan sanoa, että teillä on nyt valta käsissä kesäkuussa, miten seuraavat 4 vuotta jatketaan. Jos maalittaminen on mennyt perille ja olette menettäneet uskonne minuun ja tekemisiini, putoan valtuustosta. Mutta jos teillä riittää uskoa vilpittömyyteeni väitetyistä some-kirjoitteluistani huolimatta, niin toivon, että annatte äänenne minulle, jotta saan taistella ikiaikaista keskustan mielivaltaa vastaan. Muistakaa, että kuntapolitiikka on aivan eri asia kuin väitetyt kirjoitukseni, joihin olen sortunut isänmaallisena ja hallitukselle vihaisena, koska he eivät toimi isänmaamme ja kansalaistemme etujen mukaisesti.
Toivon saavani teiltä valtakirjan jatkoon siten, että annatte äänenne minulle. Mutta jos olen menettänyt luottamuksenne, niin kiitän näistä 8,5 vuodesta, kun olen saanut tehdä töitä meidän yhteisen edun ja hyvän eteen. Minulle tärkeintä on huolehtia ihmisten perustarpeiden saavutettavuudesta eli ensisijaisesti lakisääteisten palveluiden säilyttämisestä ja kehittämisestä, heikoimmassa asemassa olevien ihmisten tarpeista jne.
kaupunginvaltuutettu
perussuomalaiset